söndag, maj 31, 2009

Masten är på

Japp, idag mastade jag (med hjälp av min kära bror, hans flickvän och min far) på Elftrinn. Det gick faktiskt över förväntan. Inga större missöden förutom att jag glömde vindexen. Kom på det först när jag var på väg ifrån mastkranen. Jag får sätta på den vid ett senare tillfälle.

Nu har masten äntligen kommit på

Jag har också börjat montera in rutorna i båten. Eftersom dom inte passar riktigt utan måste sågas lite i hörnena så det tar lite extra tid. Jag hann i alla fall att montera de två rutorna i förkabinen idag.

Jag har även hunnit monterade fast en ny luftventil på rufftaket samt sikaflexat alla skarvar kring sargen runt hålet ner till motorn. Nu satan skall det väl bli tätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har jag mastat på??,, hmmm inte någonstans i din fina blog blir jag din käre bror omnämd att jag hjälpte till med påmastningen av Elftrin.. grrr inte ens ett tack..

Conny Johansson sa...

Oj, oj, oj... det måste blivit något fel! Tack magnus för att du så påpassligt påpekade detta. Felet är nu åtgärdat.