torsdag, maj 07, 2009

Sista lagret fernissa äntligen på

I eftermiddags var jag nere och strök det åttonde och sista lagret fernissa. Tyvärr har jag inga bilder eftersom kameran var hemma. Får lägga upp ett par efter helgen! Jag tänkte även stryka ett lager färg på kölbultarna men det får vänta. Jag hade bestämt för mig att jag redan inhandlat färg till detta ändamål men ack vad jag bedrog mig! Tänkte stryka dom med ett par-tre lager Danboline som ju skall vara speciellt bra i kölsvin.

Nu får överbyggnadens och sittbrunnens träsidor torka ordentligt över helgen. Sedan skall jag börja måla taket. Ett par lager grundfärg och ett par-tre-fyra lager Toplac. Får se hur det täcker. När jag är klar med det hoppas jag att mina nya rutor är klara så de kan börja monteras in. Sedan skall presseninga av och båten bottenbålas och förberedas inför sjösättningen. Äntligen!

Inga kommentarer: