onsdag, juni 03, 2009

Rutmontage i blåst

Idag blåste det en hel del nere vid sjön. Var där vid niotiden i morse för att fortsätta med fönstren. Jag började med de två framåtriktade rutorna i sargen där rufftaket delar sig och blir lite lägre. Det var lite bökigt att få dom på plats eftersom dessa rutorna är lite böjda och det blev lätt kladdigt med all sikaflexen. Men efter ett par timmar var båda rutorna på plats och allt kladd borttorkat. Nu var det dags för en god fika. Idag blev det ostsmörgås med billesholms prickekorv samt körsbärstomater. Gott, gotti gottgott!

Den aktre av de två stora rutorna på babordsidan är redo för montering

Efteråt började jag med de två stora rutorna på babordsidan. De var lite lättare men behövde ändå lite extra tillpassning. Den nya bågsågen jag köpt till detta ändamål fungerar utmärkt! När båda babordsrutorna var i packade jag ihop för att åka hem. I morgon hoppas jag få resterande två rutor samt de två ventilerna på plats.

Monterat och klart! Nu återstår endast putsning av rutan.

Inga kommentarer: