lördag, maj 02, 2009

Idag blev det slipning

Idag började jag med en sväng förbi Hornbach för att köpa sandpapper. Jag köpte även en sickel för att skrapa bort de värsta blåsorna i lacken innan jag sandpapprar. När allt var betalt for jag så vidare till båten. Det var som vanligt, dessa varma och fina dagar, väldigt mycket folk nere i hamnen. Jag hade bestämt mig för att handslipa ruffsidorna. Mest för att det inte skulle damma så mycket men också för att minimera risken att slipa igenom. Innan jag slipade tog jag dock bort de värsta blåsorna med sickeln. När jag var klar var det så dags för en nogrann dammsugning. Jag damsög båten både utvändigt och invändigt, sedan avslutade jag med att våttorka överbyggnad, sittbrunn och däck med vatten. Klockan gick ovanligt fort denna dag. Jag hade även tänkt att hinna med ett femte lacklager men hungern gjorde sig allt för starkt påmind så jag beslöt mig för att äta istället för att lacka! Får fortsätta med lackningen i morgon.

Inga kommentarer: