måndag, maj 11, 2009

Rufftaket grundat

Så här blev mahognyn färdigfernissad

Idag var jag äntligen ute igen vid båten efter en hel helg båtledigt. Lacken såg riktigt bra ut nu när den torkat. Kändes bra så nu kan jag släppa det och ta tag i resten. Började med att lägga ett lager Danboline på de grundmålade kölbultarna. Därefter gick jag på rufftaket och mattade upp ytan lätt med sandpapper och kloss. Dammsög sedan och torkade med rödsprit. Vid detta laget var det dags för lite macka och kaffe. Blev en ganska snabb rast då jag var ivrig att börja grunda taket. Spädde grundfärgen rätt rejält för att få den att fästa riktigt ordentligt, blev dock väldigt rinnig att måla med. Målade ändå klart hela taket. I morgon lägger jag ett betydligt tjockare lager!

Rufftaket grundat med ett lager grundfärg

Inga kommentarer: