onsdag, juni 17, 2009

Idag skulle jag egentligen monterat dit de nya genuatravarna men jag lade ner det projektet tillsvidare. Eftersom skenan är nedsänkt i fotlisten så visade det sig att man måste skruva loss hela skenan för att få loss travaren, det räckte inte med att lossa ändstoppen. Och med tanke på att dom sitter fast med cirkus tio genomgående skruv och muttrar så måste man dessutom vara två för jobbet. Himla dålig lösning måste jag säga! Funderar på om jag skall jacka ur listen några extra centimeter så att man kan byta travare utan att behöva lossa hela skenan i framtiden.

Det nya spritköket premiärtestas

Efter detta nederlaget tog jag rast och funderade medans kaffevattnet premiärkokades på mitt nya spritkök. Riktigt gott blev kaffet också! Efter några mackor kom energin tillbaka och jag började pröva lite olika ställen att montera gps:en på. Tillslut hittade jag det pefekta stället på skotbänkens baksida, strax under kompassen. Hoppas nu bara den inte stör kompassen för det glömde jag att kolla!

Gps:ens nya plats

När jag var klar plockade jag i ordning lite på båten. Jag passade även på att lägga några fogar sikaflex runt ett par ställen på luckgaraget som jag glömde sist.

Inga kommentarer: