måndag, april 06, 2009

Vägarbete i vägen

Jag började dagen med en sväng både till Hjertmans och Jula. Köpte slippapper och microfiber för att förtjocka epoxi med. När jag kom fram till saltholmens färjeläge var det stopp. Vägen blockerades av en lastbil samt tio gubbar som skulle gräva ett hål! Ingen alternativ väg fanns ut till båten. Jag frågade hur länge det skulle gräva: -Hela da'n, fick jag som svar. Men det går ju inte... jag måste ju jobba med båten!? Efter lite väntan och mer prat med grävgubbarna så sa dom att dom kunde släppa förbi mig om 20 minuter. Så jag väntade. Efter ca en kvart var de klara och jag kunde passera. Äntligen!!!


Något försenad började jag med att limma det andra hörnet på sargen i sittbrunnen. Därefter kapade jag pluggarna i de två framåtvända fönstren. Efter en snabb kafferast var jag igång igen. Fortsatte med att slipa alla fönstersargar. Sedan tog jag itu med taket. Hann med att slipa hela det övre taket helt klart innan jag åkte hem vid halvfem tiden.

Inga kommentarer: