onsdag, april 01, 2009

Sargen runt sittbrunnen

Idag började jag med en sväng förbi Jula. Handlade heltäckande skyddsglasögon (det svider med slipdamm i ögonen) och ett par snickarkortbyxor. Väl nere på båten började jag att slipa ner utsidan av sittbrunnsargen. Riktigt jobbigt! Efter ett par timmar var slippappren slut så jag dammsög lite, tog en kafferast och åkte sedan iväg för att köpa nya papper. Fortsatte sedan med tre timmars oavbrutet slipande innan det var dags för nästa fika. När batterierna var laddade igen slipade jag klart resten av sargen. Därefter grovkapade jag alla pluggarna innan jag slutligen dammsög och packade ihop. I morgon skall jag ta itu med de små ställena där jag inte kommit åt ordentligt med slipmaskinen. Skall även slipa ner alla pluggar samt slipa bort alla limrester.

Inga kommentarer: