söndag, april 12, 2009

40 grader

Igår var det varmaste dagen hittills. Lätt uppåt 40 grader under presenningen! Började redan vid tiotiden. Då var det inte mycket folk i hamnen men efter någon timma var det full rulle. Det märktes att folk var lediga!

Jag fortsatte där jag slutade igår med sittbrunnen. Hann nästan helt klart. Tyvärr fick jag ta fram limmet ännu en gång eftersom det lilla trekantiga locket till sittbrunnsargen, där den möter ruffsidan, hade lossat på babordsidan. Fick improvisera fram ett par plankor som jag klämde mellan presenningens "takstolar" och den lilla trekanten för att hålla den på plats till limmet härdar. Efter det blandade jag till lite epoxy som jag skulle ha i ett par springor samt fylla i där plasten på taket hade slipats bort genom åren. Jag började med oförtjockad lösning som jag sög upp med en spruta. Sedan tryckte jag ut en liten sträng längs med aktre rufftakslutet samt runt lucksargen ner till förkabinen. Därefter blandade jag i lite förtjockare och spacklade mellan det nedre taket och sargen med rutorna. I morgon skall jag se om jag inte kan bli helt klar med allt slipande så jag äntligen kan börja betsa och olja in trät!


Inga kommentarer: