torsdag, april 30, 2009

Arbetet med luckgaraget påbörjat

Igår gjorde jag lite av varje. Jag började med att åka ut till Plastmästarn med mallar till alla rutorna. Ungefär två veckor kommer det att ta innan dom blir klara. Därefter for jag ut till båten för att lägga det fjärde lagret fernissa. Jag spädde även detta lager med 50% förtunning, termometern visade 40 grader under presseningen! Nu får lacken torka några dagar, sedan skall jag slipa innan nästa lager. När jag var färdig med lackningen ppåbörjade jag arbetet med att göra ett nytt luckgarage. Jag började med att demontera det gamla eftersom jag behövde delarna som mall för det nya.

De gamla delarna till garaget isärtagna

När demonteringen var klar grovsågade jag alla delar. Jag fick även hyvla lite över och under reglarna till sidorna eftersom taket faller lite. Jag kommer att återanvända två av delarna från det gamla garaget; den lilla listen i bakkanten samt den främre väggen.

För att vinkeln till taket skulle bli rätt behövde reglarna hyvlas

De nya delarna grovsågade. Den främre regeln och den lilla listen i bakkant kommer att återanvändas.

Inga kommentarer: