fredag, april 10, 2009

15 grader i skuggan

För första gången lät det som ett riktigt varv nere vid båteten. Det var fullt med folk överallt som grejade med sina båtar. Det hamrades, det slipades och det putsades. Solen sken och det var lätt över 15 grader i skuggan. Jag själv fortsatte med finslipningen av sittbrunnsargens yttersida. När det var klar tog jag en snabbfika innan jag fortsatte med att skrapa loss lös fernissa från sittbrunnens insida. Jag tänker bara göra bättringar av fernissan i sittbrunnen där den släppt och där den sitter bra tänker jag bara matta ner. Får göra total renovering av sittbrunnen till nästa säsong istället. Upptäckte till min förvåning att barbords vägg från sittbrunnen mot ruffen var fuktig under fernissan!? Beslutade då att de två väggarna in mot ruffen får bli helt renoverade ändå... men resten av sittbrunnen blir fortfarande bara bättrad.

Inga kommentarer: