tisdag, april 14, 2009

Dammsugaren har skurit

Igår slipade jag klart allting med slipmaskinen. Återstår nu bara lite finputs för hand runt rutsargarna. Innan jag åkte hem tänkte jag avsluta med att dammsuga hela båten ordentligt. Naturligtvis gick dammsugaren sönder. Det började med att den lät lite illa. Jag kände på den och den verkade lite varm. Jag fortsatte men stängde snabbt av den igen. Nu lät den riktigt illa och det började lukta bränt. Jag blev lite orolig att påsen skulle ta eld så jag tog ur den ur dammsugaren. Sedan fick den sedan stå och svalna en stund medans jag passade på att fika. I min enfald trodde jag att dammsugaren skulle vara "fit for fight" igen efter jag fikat klart. Men det var den inte... nu lät den den riktigt illa så det var bara att tacka för den tid som varit och ta fram sopborsten istället. Jag fortsattte sedan att sopa däcket för att få bort den mesta damman. Det funkade inte speciellt bra utan slipdammet yrde mest omkring. Idag skall jag se om jag inte kan köpa en ny dammsugare så jag kan få dammsugit båten ordentligt. Den måste ju vara riktigt dammfri nu när jag skall börja med ytbehandlingen.

Inga kommentarer: