torsdag, maj 20, 2010

3 timmar i kö

Idag började jag dagen med att stiga upp tidigt för att sedan gå ner till Grefabs hamnkontor och försöka få en låneplats för säsongen. Dom öppnade klockan 7.30 så jag ville vara där i god tid för att vara säker på att få en plats. Tyvärr var jag inte den enda som ville vara i god tid så när jag kom dit runt kvart över sju var det redan 214 st framför mig!? De första, fick jag reda på, hade börjat köa redan kvällen innan! På ett anslag gick att läsa att de hade runt 100 låneplatser, inga bra odds med andra ord.

Efter ca 3 timmar var det så äntligen min tur. Tyvärr tog personen före mig den sista platsen i saltholmen där jag låg förra året. Men jag hade ändå turen att få en plats på andra sidan udden vid kallbadhuset. Tyvärr saknas det el och vatten där men det får gå ändå. Nu har jag åtminstone en plats för säsongen, och nästan där jag ville ha den.

Efteråt for jag ner till båten för att lacka ett sista lager vitt på rufftaket. Det var otroligt varmt och svetten fullkomligt rann från kroppen. Jag inspekterade även sprickan i likrännan på bommen som jag limmade igår och det såg ut att bli riktigt bra. Efter en god kopp kaffe i solen avslutade jag sedan dagen med att inspektera den nya båtplatsen. Platsen, som är på ca 12 x 3 meter, är ungefär lika stor som den jag hade förra året så jag hoppas kunna använda samma förtöjningstampar.

Inga kommentarer: