tisdag, april 21, 2009

Nya rutor beställda

Idag åkte jag iväg till glasmästaren jag blev rekomenderad igår. Eller rättare sagt plastmästarn för det var så företaget hette. Jag beställde två nya runda rutor till sidoventilerna och samtidigt så beställde jag även nya glas till de övriga rutorna. Ventilerna blir i plexi och de övriga i makrolon. Det var inte så blodigt dyrt som jag trodde, ca: 800 kr för de runda och 600 kr/m2 för de övriga. Efter som det inte är mycket mer än en kvadratmeter så kommer det nog att gå på strax under tvåtusen allt som allt. Det är det helt klart värt!

Sedan var jag en kort sväng förbi båten och tvättade av allt överskott från inoljningen med rödsprit. Jag tog även de två träsargarna för sprayhooden med mig hem för att ge dom ett sista lager med kokt linolja.

På tork efter sista lagret med kokt linolja

Inga kommentarer: