torsdag, april 02, 2009

Idag gjorde jag lite av varje

Idag var det lite trögt att komma igång. Det var dimmigt och lite småkyligt, inte speciellt inspirerande. Jag började dagen med att skrapa bort lite lös ferissa i sittbrunnen, därefter fortsatte jag att slipa ner alla pluggarna. Upptäckte då till min fasa att jag glömt att borra upp och plugga hålen i de två framåtvända rutorna! Fick raskt göra detta. Däreftefter blev det fika.

Efter fikan piggnade jag till lite och fortsatte med att skrapa bort lite färgflagor som jag missat på taket. Tittade sedan över sargen i sittbrunnen, den hade gått isär lite i de aktre böjda partierna. Beslöt mig för att limma. Tryckte isär springorna så mycket jag kunde med skruvmejslar för att få ner limmet så långt som möjligt. Tryckte sedan ihop sargen ordentligt med en massa klämmor. Tyvärr kunde jag inte limma ihop det andra hörnet eftersom jag behövde ett par tvingar vilket jag inte hade. Får ta detta efter helgen. Nu var det dags för fika nr 2 och en god donut!



Innan jag åkte hem hann jag även med att skruva loss luckan i fören. Sedan skrapade och slipade jag träramen runt hålet ner till förkabinen. Det blev himla fint!

Inga kommentarer: