onsdag, april 15, 2009

Idag har jag dammsugit mer än någon annan dag i mitt liv

Idag hade jag med mig min nya dammsugare som jag köpte igår. Vad tyst och fint den gick! Jag började med att dammsuga hela båten, både utvändigt och invändigt, dessutom undersidan av pressenningen. När jag var klar med det dammsög jag hela båten utvändigt en gång till. Sedan bar jag ner bommen, båtshaken och spinnackerbommen från däck och lade inne i båten. Jag tejpade även igen en förfärligt massa småhål som bildats i pressenningen. Därefter tog jag en liten kafferast.

När magen var mättad tog jag bort täckplasten som jag satt för öppningarna i ruffen där rutorna skall sitta. Sedan slipade jag det sista runt karmarna, som jag inte kommit åt tidigare, från insidan ruffen. Jag fick även slipa lite på några ställen utanpå ruffen där det droppat in lite vatten genom småhålen i presseningen. Efter det var det dags för ytterligare lite dammsugning. Det som återstår i morgon innan betsning är att torka med fuktig trasa, maskera samt torka en sista gång med sprit. Är lite orolig om besten skall räcka eller ej. Jag har räknat på ytan och det skall räcka men jag tycker ändå det verkar så lite? Vill inte att den skall ta slut mitt på en plan yta... och jag vill inte köpa en extra burk i onödan. Men, men... det räcker förhoppningsvis. I morgon vet jag säkert!

Inga kommentarer: