torsdag, november 27, 2008

I kölsvinet

För att lättare kunna se vad som kan behövas göras i ordning och samtidigt få en ren och fräsch båt (utan mögel) skall jag börja med att rengöra båten ordentligt invändigt. Samtidigt skall jag även gå igenom alla prylar som en 44 år gammal båt samlat på sig och slänga det som inte behövs. Till exempel de tandborstar som jag hittade i ett av skåpen.

Jag har börjat så vackert med att lyfta på durkarna och upptäckte att där fanns det vatten! Detta vatten har troligtvis kommit in ovanifrån eftersom båten stått utan täckning hela hösten. Efter att jag tömt ut allt vatten började jag att torkade ur det sista dropparna med papper men insåg ganska snart att det behövs skurborste och klorin för att få det fint. Kölbultarna ser ut att ha klarat sig ganska bra och skall stålborstas och målas.

Inga kommentarer: