söndag, mars 22, 2009

Skraping och slipning fortsätter...

Idag har jag slipat och skrapat hela dagen. Jag började med att slipa ner mahognyn där de främre rutorna satt. Tyvärr var det för kallt idag så jag får vänta med limningen tills det blir något varmare. Efter det skrapade jag rent hela det främre rufftaket. Därefter var det dags för en välbehövlig fikarast.

Jag hade så klart med mig både kaffe och prickekorvmackor. Mums fillebabba! När energin återvände fortsatte jag med att slipa rent den främre ruffsargen. Jag har även skrapat bort all gammal silicon som tätat mellan däcket och ruffen. Jag upptäckte också att lite fukt trängt in i det nedre rufftakets aktre del, mellan plasten och plywooden aldeles under rutramen. Som tur var verkar träet inte tagit någon skada så efter det torkat tror jag det räcker att lägga på lite ny plast.


Inga kommentarer: