torsdag, juni 04, 2009

Närkontakt med en svanfamilj

Idag satte jag in de sista rutorna. Gött att ha det gjort! Nu är det bara det två runda ventilerna på vardera sidan som skall in men det får bli i morgon. När rutorna väl var inne var det dags för kaffe och macka. Där efter började jag gå igenom högen med skot och satte sedan upp kicktaljan och storskotet. Jag tätade även några skruvhål i rufftaket provisoriskt tills luckgaraget kommer på plats samt genomföringarna för sladdarna till topplanternan och spridarljusen. Under tiden som jag stod där med sikaflexsprutan i lugnan ro så tyckte jag att jag hörde ett väsande ljud. Jag jobbade vidare men det väsande ljudet blev starkare. När jag vände mig om så stod det en hel svanfamilj i vattnet med pappa svan klart irriterad över att jag satt på min båt! Han hade sträckt huvudet upp mot relingslisten och var beredd att ge mig en omgång. Jag backade raskt undan för jag hade ingen lust att brottas med en morgonilsk svan. När jag gick runt överbyggnade till andra sidan tystnade han och simmade bort till mamman och ungarna dock utan att släppa ögonkontakten med mig. När svanarna sedan simmade iväg så skulle dom naturligtvis passera förbi mig igen så det var bara att flytta sig än en gång.

Inga kommentarer: