onsdag, juni 10, 2009

Gasolen borta

Idag har jag lagt de två första lagren fernissa på luckan till förkabinen. Fernissan hade jag spätt till 50% med förtunning. Jag har även lagt ett lager med 50/50 av Pre-Kote och Toplac på luckgaraget. I båten har jag tagit ur gasolköket och gasoltuben och ersatt det med ett spritkök. Anledningen är att jag vill ha en så enkel lösning som möjligt som tar minsta möjliga plats. Är dessutom inte jätteförtjust i att ha gas i en så liten båt. Upptäckte när jag tog ur gastuben att "spannen" den stod i som skall samla upp eventuelt läckande gas hade spruckit i botten. Så om det hade läckt hade det runnit in i båten och inte ut genom skrovet!

Det gamla köket innan det tas ur. Det var väl egentligen inget fel på det förutom att jag inte ville ha gasol i båten.

Det nya spritköket på plats.

En fika han jag givetvis också med samt att sätta barometern och klockan på plats! Nu börjar det bli riktigt fint och hemtrevligt på båten. Fick ett telefonsamtal från dom som gör dynorna och de var färdiga. Bara för mig att hämta dom, så det blir det första jag gör i morgon. Jag kikade även lite på var jag skall sätta gps:en men hittar ingen riktigt bra plats. Får fundera vidare.

Barometern och klockan på plats. Notera också den nyinköpta hamguiden underst i högen!

Inga kommentarer: