lördag, juni 13, 2009

Fiffiga lösningar

Just nu håller jag på för fullt med att lacka luckgaraget och fernissa förkabinsluckan. Sista lagrena går på i morgon sedan skall de monteras på båten på måndag. Luckan får tillsvidare sex lager fernissa. Kommer nog att stryka ett par lager till i sommar när den sitter på plats också.

Jag fick lite tips om riggen från Staffan, den förre ägaren till Elftrinn. En gammal grundregel som tydligen har tillämpats är att spänna riggen så mycket att toalettdörren precis går att öppna. Sitter den fast har man spänt för hårt! Sådana här tumregler gillar jag! :)

Jag fick även förklaringen till varför jag kunde köra med bensinkranen "stängd". Det är nämligen så att om man (som jag gjorde) vrider bensinkranen åt motsatt håll så går reserven in. En fiffig liten lösning!

Inga kommentarer: