tisdag, december 02, 2008

Tvätt av insidan båten började idag

Idag började jag att våttorka hela båten invändigt. Tanken är att få bort så mycket som möjligt av den lösa smutsen innan jag går på med skurborste och klorin. Jag började med en hink varmt vatten och en svamp men insåg rätt snart att jag bara smetade runt smutsen. Istället tog jag och fyllde vatten i en blomspruta som jag sprayade ut vattnet med och sedan torkade jag undan för undan med papper. Detta funkade bättre men det var skrämmande att se hur svart pappret blev! Den här båten behöver verkligen storstädas!

Det jag hann med idag var att torka av hela förkabinen en gång med bara vatten. Jag skall även tvätta en gång med klorin och en gång med såpa. Sedan är förhoppningen att allt mögel och all smuts skall vara borta. Observera att bilderna är tagna innan jag satte igång.

Inga kommentarer: