onsdag, december 10, 2008

Jösses vad det luktade

Idag började jag tvätta förkabinen med klorin. Jösses vad det luktade! Ändå spädde jag klorinen fem gånger med vatten. Trodde på fullaste allvar en stud att jag blivit klorgasförgiftad. Förväntade mig nästan att se grön rök stiga upp ur luckan i förpiken. Egentligen vet jag inte om klorgas är grönfärgad men den skulle kunna va...

Bortsett från lukten så blev det väldigt fint. Jag hann med att tvätta ungefär halva förkabinen idag. Jag hade en sprayflaska med klorinlösning som jag sprayade på och skurade med en diskborste. Sedan hade jag en annan sprayflaska med vatten som jag sköljde bort klorinet och smutsen med. Efter det torkade jag tort med papper. Det som var helt svart och såg ut som en blandning av söderrostade skruvar och mögel längs fram i förpiken visade sig vara rostfria skruvar och vit plast. Dock verkar det som om det kommer att ta lite längre tid än jag räknat med men det får gå ändå.

Inga kommentarer: