söndag, juli 05, 2009

Sprayhood

I helgen har jag lagat några sömmar på sprayhooden som jag dragit mig för att göra. Från början trodde jag i min enfald att det skulle gå att sy på symaskin men ack vad jag bedrog mig! Det var alldeles för trögt för maskinen så jag fick byta taktik och sy för hand istället. Inte så roligt och dessutom väldigt trögt att få igenom nålen, även med min muskelkraft, inte konstigt att maskinen hade problem. För att få igenom nålen fick jag ta i så mycket att den blev böjd. Jag fick ha en bit läder emellan fingrarna och nålen när jag tryckte den igenom tyget för att den inte skulle gå igenom mina fingrar så det tog flera timmar bara att sy en sträcka på knappt under en meter. Sömmen blev inte lika snygg som en maskinsydd men den fyller i alla fall sitt syfte och det är ju huvudsaken.

Sprayhooden i köket

Inga kommentarer: