fredag, juli 10, 2009

Äntligen! De nya dynorna passade!

Idag åkte jag till Sjölanders marintextil för att hämta ut mina nya dynor till förkabinen. 4000 kronor fattigare for jag sedan där ifrån. När jag kom ner till båten lade jag dynorna på plats direkt för att se om dom passade denna gången... och de gjorde dom! Jäklar vad bra det blev! :)

Salongen mot förkabinen

Köket

Baren

Förkabinen

Därefter kollade jag om sittbrunnskapellet hade gjort sitt jobb i regnvädret. Det låg visserligen lite vatten på golvet just där maststöttan går igenom kapellet men det hade jag räknat med. Det bästa var att det fanns inget nytt vatten under durkarna och när jag prövade att länspumpa kom det bara luft. Dags för kaffe och macka! Efter kaffet passade jag på att ta lite nya interiörbilder nu när de nya dynorna äntligen var på plats.

Från förkabinen mot salongen

Styrbordskojen

Babordskojen

Salongen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det bjev ju riktigt bra med dynorna, Just nu är vi i mollesund och väntar in bättre väder.. //Magnus.

Conny Johansson sa...

Javisst blev det bra! Jag är jättenöjd! :) Hoppas vädret blir bättre. Ha det gott!