söndag, oktober 18, 2009

Nu är Elftrinn täckt inför vintern

Idag började jag dan med att åka ner till båten för att mäta avstånden mellan takstolarna. Sedan åkte jag till Hornbach för att köpa lite virke som jag skulle ha att förbinda takstolarna längst ut. Jag köpte även två meter av deras billigaste heltäckningsmatta (29 kr/m2) som jag skall ha som skydd för att inte pressenningnen skall skavas sönder.


Tillbaka på båten sågade jag till och skruvade upp de sista reglararna till ställningen. Därefter dags för fika i solen! Kaffe och tunnbrödsrullar med kaviar och ost. Mätt och belåten fortsatte jag sedan att klä in alla utsatta ställen med den gröna fina mattan jag köpte. När jag var klar med det började jag att veckla upp pressenningen. Den krånglade lite i början men sedan gav den med sig och en kvart senare var hela pressenningen på plats. Nu skulle den bara bindas fast vilket tog sin tid. Ett par timmar senare var dock allt klart och jag avsutade dagen med en kaffe och en kaka!

Inga kommentarer: