torsdag, mars 26, 2009

Styrbordsidan klar

Idag var det 2 minusgrader när jag satte mig i bilen för att åka ut till båten men solen sken så det var en strålande dag ändå. Först åkte jag ut till Bauhaus för att köpa mer slippapper men dom var slut. Eftersom jag var så tidig hade Clas Olson inte öppnat så jag körde vägen förbi Jula istället. Väl ute vid båten började jag med att skrapa rent runt rutsargarna sedan började jag att slipa ner överbyggnadens styrbordsida. Det gick ganska bra, dock fick jag slipa ner något mer trä än jag ville eftersom den gamla betsen trängt in olika djupt. Efter en kafferast med skinkmackor fortsatte slipandet. Efter fem timmar var så även stryrbordsidan ren från fernissa och bets. Nu blir det lite båtuppehåll i helgen eftersom jag måste jobba på mitt riktiga jobb.

Inga kommentarer: